Thursday, August 9, 2007

Sapa Billionaires baru... ???

Wauuu... aku terkezet jugak bila pagi tadi aku bukak paper ada berita pasal GATES NO LONGER TOP DOG, SLIM IS... ada lagi orang lagi kaya dari Bill Gates nih...ramai sangat ker orang-orang kaya kat dunia nih... hmmm... cam aman larr dia org nih boleh jadi kaya raya camtuh.... heran aku... dan apa salahnya kalau korang nih mendermakan sebahagian dari harta korang tuh kat dunia-dunia miskin... dan suku dari harta korang tuh korang berikan kat aku... pandai laarr aku tolong perabihkan duit korang tuh....

Tetiba daya iginasi aku yang sememangnya amat tinggi menerjah masuk sekejap ... cam mana kalau aku jadi Mrs Gates.... bini billionares... pffttt.. hidup aku mesti tak huru-hara macam nih.. detik hati aku...pasti pada ketika ini dan pada saat aku berdiri menuggu dan berebut-rebut untuk masuk ke LRT sekarang ini aku still berada di rumah aku yang amt besar, melaut...di atas katil yang amat empuk, di tiup henbusan air cond sepoi-sepoi bahasa...berbaju sutera seksi yang beribu ringgit...berselimutkan kain selimut yang di perbuat dari bulu kambing ... erghhh... nikmat sungguh... betapa bertuahnya manusia itu sebenarnya...
Dan....sudah pasti aku tidak lagi menggalas napsack serbeguna aku ini untuk aku ke office bertungkus-lumus untuk hanya mendapatkan beberapa ribu Ringgit Malaysia yang aku gunakan untuk aku bayar semua hutang-hutang aku... betapa nasib dan rezeki itu telah Allah peruntukkan untuk masing-masing... aku mengeluh kecil... nasib ko laaar labu...

Hhmmm ....aku telik balik news paper kat tangan aku tuh.. aku baca... Microsoft founder Bill Gates has lost his claim as the world's richest person, ceding the title to Mexican tecons tycoon Carlos Slim Helu ....
Dia orang nih betul betul gila... Carlos Slim Helu yang menjadi pengelola perusahaan telekomunikasi telah dengan rakusnya memegang gelaran orang terkaya di dunia setelah Bill menjualkan stock Microsoftnya... berapa banyak aku kurang pasti...

Dan yang paling penting ada banyak lagi nama-nama yang terkaya di dunia ini...
cuba korang tengok kat sini - The World's Billionaires nih tahun lepas.... yang nih pulak list pada March 2007 dan nih The young Billionaires and nih The Bachelors Billionaires... so sesapa yang nak kaya dengan senang nya boleh cari dia orang nih

Hmmm cuba korang tengok plak our own Malaysian...

Robert Kuok, 88. RM32,400 juta
Ananda Krishnan, 68. RM19,723 juta
Tan Sri Quek leng Chan, 64. RM10,300 juta
Tan Sri Lim Goh Tong, 89. RM9,670 juta
Tan Sri Teh Hong Piow, 77. RM7,554 juta
Tan Sri Lee Shin Cheng, 68. RM6,620 juta
Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary, 56. RM4,289 juta
Tan Sri Lim Kok Thay, 55. RM2,600 juta
Tan Sri Tion Hiew King, 70. RM2,420 juta
Tan Sri Yeoh Tiong lay, 77. RM1,552 juta


Ada tak korang rasa aku akan jadi the next Malaysian Billionaires atau busuk-busuk pun biar lar nama aku tersenarai dalam list billionaires Malaysia yang last sekali pun aku tak kisah...
Mari ramai-ramai aminkan doa tulus ikhlas aku nih... AMEENNN...

No comments: