Sunday, August 5, 2007

Tolong hormati hak-hak kebebasan orang lain...

Sudah lahh hak kebebasan bersuara disekat, hak kebebasan menulis di blogg juga sudah ditarik balik dan banyak lagi hak-hak lain telah juga dicemari. Sekarang satu-satunya hak yang aku amat hargai juga telah dirampas... aku sudah tidak berdaya lagi menahan....

Sekali lagi aku terpaksa bertindak aggresive dalam blog aku nih walaupun kekadang aku sendiripun tidak berapa suka... maaf aku emosional lagi..

Cam nih.. hari tuh macam biasa jalan utama aku untuk mencari rezeki yang halal adalah dengan menaiki LRT... aku juga kagum dengan sikap kedekut aku yang sama sekali tidak mahu membazirkan duit untuk berkereta kerana banyak yang aku perlu bayar... parking, minyak, maintenance, tol dll... dan aku sanggup berhimpit-himpit dan berebut-rebut untuk sekadar masuk ke dalam LRT....
dan hari tuh seperti biasa pukul 6: 23 (lebih kurang) aku pun memulakan perjalanan pulang dari KLCC. Aku masuk dan yang lain pun masuk jugak... memula terasa angin sepoi-sepoi bahasa seperti biasa hinggap ke deria bau aku.. aku boleh tahan lagi tapi bila ada sorang mamat yang warna kulitnya sedikit well done masuk dan terus berpaut pada pemegang tangan yang tergantung di bahagian atas tuh aku seperti mendapat tamparan yang amat hebat... perggghhhhhh... tidakkkk....

Arghhhhh... cukup hebat... aku rasa satu gerabak keretapi tuh boleh bau betapa... masam, tengit, pahit, busuk, basin, pekat, kelat, dan aku sudah tidak tahu dah apa lagi yang perlu aku tulis untuk mendiscribekan betapa busuknya dia... errmmm atau lebih tepat ketiak dia... maaf kalau bahasa aku tidak cantik.. tapi berterus terang itu adalah lebih mulia.

Aku terasa dunia telah merampas hak kebebesan menghidu udara bersih dan segar... kali nih aku surrender... aku sudah tidak boleh bertindak macho atau pretend to be very good and very nice person... aku terus tutup hidung aku dengan napsack aku... hanya aku dan Doraemon sahaja yang ada kantung hikmat pelbagai kegunaan ini...

Cilaka betul... hampeh, bodo... dan seperti biasa ayat lazim akan kuar dari mulut aku...

Aku bukan nak memalukan sesiapa.. tindakan aku kali nih untuk korang sedar bahawa dalam dunia nih kita mempunyai hak-hak kebebasan masing-masing yang perlu korang hormati...

Tolong aaa... aku mintak tolong sesangat agar korang boleh tolong buat ujian deria bau sekarang jugak.. mudah dekat kan aja hidung korang tuh kat bahagian ketiak korang dan 1,2,3 cium... pastikan tak der sesapa yang nampak... nanti korang malu plak...
Amacam... ok tak...tolong pastikan bau badan korang tidak mengganggu sesapa... kalau korang sendiri dah tak boleh tahan tolong.. berhenti dari membaca blog ini dan pergi sapu apa-apa pewangi badan agar korang reti nak hormat hak-hak orang lain... bior reti sikit..
Bukannya susah sangat pegi aa kedai dan beli mana-mana jenama yang korang rasa bersesuaian.. kalau korang nak jimat ada satu jenama yang amat murah dan aku selalu belikan untuk maid aku dulu Hibka... gambar orang pompuan - hitam putih tengah sapu bedak kat ketiak dia... 50 sen jer sepeket.. murah jer... kalau korang yang ada banyak duit banyak jenama lain yang lebih berkesan... sebab bibik aku kata kalau tak sesuai dengan Hibka nih.. ketiak korang akan seolah-olh melecur terbakar... aku tak pernah try laarrr pulak.. soo... aku arahkan koramg pergi beli sekarang jugak.... aku dah tak tahan cium bau korang lagi...

Pesanan aku tolong aaaa... hormatilah hak-hak kebebasan orang di sekeliling kita...

Sekian terima kasih...

No comments: